Kollegepresentation efter tystnad

Tystnad här för mitt liv är fullpackat. Jag har inte tid över nångång i mitt liv just nu. Varje stund är knökad och kanske dubbelbokad. Fast det är inte helt sant, varannan onsdag är jag ledig på kvällen och lördagförmiddagar. Mitt liv ändras drastiskt varje gång jag börjar på ett nytt jobb. Så är det alltså nu. Jag har jobbat på min nya arbetsplats i en och en halv månad, en bra skola!, och jag trivs alldeles för bra med mina kollegor. Min kollega C som är väldigt klok. Hon säger åt mig att det är viktigare att skaffa behörighet inom sina ämnen än att sikta på lärarlegitimationen. Speciellt säger hon åt mig att nischa mig inom bilden. Jag har så himla roliga kollegor! S är den roligaste! Ironiserar och pratar i ett. B är superengagerad och driver med mig var dag. P är den specialpedagog som jag vill va en dag, fast mindre stressad. En färgglad seende pingla! L har den erfarenhet som krävs för att lugna och hon är tydlig, strukturerad och har pondus. K är omtänksam och givande liksom. H är beundransvärt lugn. Nästan kallt lugn. Och dessa är enbart mellanstadielärare. På lågstadiet har jag också mina favoriter, fast de stavas vännen CJ och B -min körpoolare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0