Triss


Att ha tre av något. Kan det finnas en bättre kombination? När jag var yngre hade jag tre tjejkompisar. På gymnasiet hade jag mina tre pojkar. Ibland tänker jag att jag tillhör olika de tre musketörerna-konstellationer. Jag och mina syskon är tre. Jag har bra grannar på nummer tre. Jag bor på tredje våningen. Jag är född den tredje. Fadern, sonen och den helige anden. Tre stora världsreligioner. Tredje gången gillt liksom! Tre rätt på triss! Fast just nu byter jag lätt ut trissvinsten mot att istället vara omgiven av tre fantastiska gossar som gör att ens hjärta liksom myser och pöser över av lycka. Triss på samma ställe och samma tid, mumma för själen! Och jag tänker suga på lyckakaramellen, och det är jag i alla fall bra på: att ta ut glädjen när den väl uppenbarar sig och bara njuta obegränsat för allt gott tar slut, tillslut. Och när lyckan slår rot i hjärtat så ger det liv i hela kroppen. Man fattar inte varifrån det kommer men det knoppar till och bara britserar i en lovsång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0