Bild i skolan!

Det finns ett ämne som jag brinner för mer än alla andra i skolans världen: Bilden! Jag är mycket duktig på att undervisa i mitt ämne men ibland blir till och med jag imponerad av mig själv. Idag var min kollega sjuk så jag fick ta båda halvklasserna, Mina kollegor föreslog att vi skulle ställa in lektionen men varför ska man gå miste om det bästa i skolan bara för att någon är sjuk? Så jag fick ta allihopa! Jag trängde in alla elever i ateljén, gjorde extremt tydliga instruktioner, sen var det bara att köra! Och jag älskar det! Jag älskar att få säga "abstrakt, expressionistiskt, kubistiskt måleri" och eleverna har ingen aning om vad det betyder men är nyfikna på att få förstå vad det innebär. Sen ska de välja ram till sin ritaochrivasönder-teckning, de utgår ofta från sin favoritfärg men sen uppmuntrar jag dem att ta med sig ett teckningsprov för att kolla färgerna mot olika färger och så upptäcker de ofta att en annan färg stärker teckningen. När de inser detta känner jag mig så himla stolt. Sen sätter de upp den klara konsten på konstväggen och de får berätta vilka konstverk de uppskattar samt sätta titel på sitt eget verk. Mina elever går bara i tvåan. Åh. Detta är nog det bästa med hela pedagogskolvärlden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0