Könsfilmexperiment

För länge sen pratade jag och Joel om att vi skulle ha filmkväll. Jag har en tendens att säga alla mina dumma idéer och så även denna gång då det visade sig att varken han eller Hinken (som får ansiktsmask på bilden nedan) hade sett Stolthet & Fördom, vilket i min värld innebär att man har missat en av de viktigaste filmerna i världshistorien. Snurr och virrvarv senare och Han (vi) hade fått för oss att vi skulle se en tjejfilm och en killfilm. Jag tänker här inte hålla ett långt moraltal om hur jag verkligen får spyreflexer av ord som pojk... eller flick...-grejer, men så är det och här är bilder från Stolthet & Fördoms-filmkvällen. Genom att se Stolthet & Fördom lär man känna mig, det var nästan integritetskränkande att se den med andra som inte uppskattade den lika mycket. I bästa tjejanda hade jag och Sara rört ihop fina ansiktsmasker som gjorde att man såg brännskadad ut. På killfilmskvällen såg vi Hot Tod (tror jag?) och det behöver vi inte nämna mer.   




Före - och - efter ögonbehandlingen.

Johan och Kalle som ser aningens förtjust i Johan.


Kontenta: det är bra att leka med könsroller för då uppmärksammar man det sjuka i dem. Fast... jag har bättre filmsmak än Joel. Så tjejerna vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0