Lite sådär Tranströmer fast i Schulman-style.

Har ikväll legat i soffan och sträckläst Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman. Tycker alltid att hans efternamn låter som kjolar och skalman, vilket borde vara en bra grej. Han skriver enkelt och rakt precis som jag gillar det. Kanske för enkelt till och med. Tog fyra timmar att läsa boken inklusive två telefonsamtal, så visst är den en perfekt sommarbok på stranden..! I ärlighetens namn så blir jag mer sugen på att läsa Tomas Tranströmer efter Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött då jag återigen påminns om Tranströmers vackra språk. Fast boken är klart läsvärd. Och jag har den, kom och låna! Har tre böcker som ligger och väntar på mig nu. Ser framemot att fördjupa mig i deras värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0