Elevkärlek

Idag:
Hade jag tur att få sitta med det mysiga lunchbordet i klassrummet. Ett av favoritämnena bland de sjuåriga barnen är om jag har pojkvän eller inte. Om jag inte har pojkvän så frågar de om jag är gift. När de inte får det svar de önskar så kan samtalet ta olika vägar. 
Idag kille sju år:
Men du borde ha en kille som är kulturell, för det Är Du! Och en kille som gillar färg, som Du gör! Samtidigt som han säger dessa klockrena enkla små kommentarer lutar han sig bakåt för att få ögonkontakt med mig som att kroppen ska gå av lite och ler lite lätt finurligt. Och jag börjar gapskratta åt hans observanthet och känner att elevhjärtat pumpar lite extra värme. För visst är det så! Tänk om ting vore lika enkelt som hans analys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0