Bli inte lärare, men om du uppmuntras så behöver vi dig.

Jobba över. Jobba tolv timmar. Jobba utan att det syns på lönen. Jobba och undra varför detta? Jobba och inte räcka till. Jobba och inte ha tid för livet.  
Konflikter. Otacksamhet. Gift med jobbet. Hieraki. Ingen energi. Massa kramar som man inte orkar eller hinner ta emot. 
För där finns de som bara sumpar med massa negativ energi. Vid perspektivvidgande är det insnöat. Och jag ställer mig frågan vill jag det här? Mamma säger: skolan behöver dig. Jag säger: behöver jag skolan? Och jag har inte ens min lärarlegitimation, och ibland vill jag inte ens ta den för jag tänker: ett år till som lärare, pallar jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0