Helga vilodagen

Gudstjänstdag. Eller som min far som ledde dagens gudstjänst med bravur skulle säga: Det finns några saker i livet som ska firas nämligen jämna eller fina årsdagar samt att fira gudstjänst och det kan man göra varje söndag.
-Hej! Har du haft en bra torsdag? Jag fick den där D utpekad för mig igår. Jag tror du har missuppfattat begreppet hunk.
-Ha ha!! Där ser man.. Jag tänkte att en lång, mörk, rätt så snygg brandman skulle kvala in på den listan. Vad innefattar begreppet för dig då? 
Så vadå? Jag försökte fånga D på bild idag, helt omisstänksamt bland hundra andra på en knökad balkong, denna D som börjar på bokstaven D som i Diskussioner som i Diskussioner som alla vet om. Ska berätta för D att idag var en klar förbättring. På min hunklista står ajajaj vid för många hårprodukter.
 


Efter gudstjänsten var det församlingsmöte. Det bestämdes att ungdomsledaren Moa ska anställas i ett år till och det mina damer och herrar är en BRA sak. Sen ska vi anställa en församlingsmusiker. Undra när tiden är kommen för en församlingskonstpedagog? Efter det åkte ett rörigt gäng ut till vattenledningsparken. 






Vi måste röra på våra ändor! Så jag sprang längre än nånsin tidigare. I år. Nu är helgen slut och jobbet tar vid imorn. Är alldeles för glad för att få jobbångest än så länge. Men måndagar+jobb är alltid en sann ekvation som slutar på ett sätt. Eller säg mig har jag fel? Nu räknar jag ner till London baby.

Kommentarer
Postat av: maja

din oförsiktighet är underhållande men någon gång kommer det slå tillbaka! jag såg direkt vem den rätt så snygga personen med för mycket hårprodukter du menade på bilden...

jag tycker din församling borde satsa på att anställa en diakon eller teolog istället. det är viktigare, är min ringa mening.

2011-04-12 @ 18:35:25
Postat av: Anonym

haha, tro mig han är högst medveten om det själv. han vet ALLT i denna frågan, inget skitsnack här inte!=)

församlingen har två pastorer och en ungdomsledare redan. behövs verkligen lite annat folk med lite andra gåvor också som kan komplettera och utmana de andra.

2011-04-13 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0