Gårdagens och dagens absurda verklighet

Inspirerad av dagens Christer som var fantastiskt roligt (skrattrecension=jag skrattade muntert i löpspåret efteråt) skriver jag dessa rader.
När jag var liten trodde jag att det växte upp träd i magen om man svalde fruktkärnor. Någonstans på vägen blev jag fruktoman och orkade tillslut inte spotta ur alla kärnor, så tillslut svalde jag alla kärnor istället och se! Det har inte vuxit upp ett enda fruktträd.
När jag var liten trodde jag att tuggummin var onyttiga kemikalier som inte naturen kunde bryta ner, och inte heller mina tarmar eller magsyror kunde bryta ner dessa. Om man svalde tuggummina la de sig därför på hög i magen. Jag antar att det växte ett tuggummiberg i min mage. Jag sväljer fortfarande inte tuggummin.
När jag var liten räknade jag alltid trappstegen i vårat hus. De skulle bara vara 17 men beroende på om man gick upp eller ner så kunde det bli fel. Sen dess har jag räknat stegen mer och mer tillexempel vet jag hur många steg det är från busshållplatsen till mina föräldrar, från mig till Fjällstugan, från konsum till en kompis. Jag räknar alltid trappstegen i mitt lägenhetshus. Jag har utvecklat detta till en talang, jag kan räkna stegen och prata med sällskap samtidigt. Jag borde verkligen skaffa en stegräknare.
I den nya skollagen är det förbjudet för elever att bli kränkta av varandra samt av deras lärare. Lärare däremot kan bli hur kränkta som helst för det "ingår i jobbet. Alla kan inte gilla ditt jobb hela tiden. Det är samma sak för politiker, poliser och jurister. Jag får skäll hela tiden, att jag sitter på min feta röv för en fet skattelön." (Skoljurist). Javisst men jag kan väl ta mycket skit bara jag har mycket i lön. Skit borde man få löneprovision för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0