Tvärs och tvärtemot

Jag läser Bob Hanssons bok om vad fan är kärlek och fullkomligt älskar interljuven med KG Hammar. Jag läser en annan bok och bestämmer mig i hemlighet för att skicka den till en bekant som behöver boken mer än jag. Ska bara komma fram till att det är moraliskt okej att göra så. Det sker massa ting i veckan som jag aldrig gjort tidigare. Är det inte sådana ting som man längtar efter? Nyheter? Jag söker ett riktigt jobb på riktigt. Jag åker på en läskig församlingshelg för första gången i mitt liv (fast den visade sig bli trevlig). Jag bär farmors kista och är glad för hennes himmelska fest men längtar efter en äggtoddy. Jag vet inte vad jag ska rösta på alls och min demokratiska plikt ger mig ångest för första gången. Jag besöker ett kostymförrråd och frossar lyckligt i siden och crep. Jag är helt insnöad i uppsats för första gången i mitt liv. Jag läser en bok som säger åt mig att göra tvärtom. Och ändå mår jag mycket och ni gillar mig och jag förstår inte varför. Letar efter en lösning som skakar om bubblor. Alla dessa känslomänniskor borde utrotas för de drar till sig bubblor av alla slag. Ibland inuti bubblorna och ibland hoppande fria på bubblan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0