Ovisshet.

Jag behöver en lampa över mitt skrivbord så att jag kan läsa i mina pluggböcker och sedan skriva in kloka ord på datorn som behöver kommas ihåg till uppsatsen. Det var en konkret sak som jag behöver som jag faktiskt kan fixa. I övrigt så analyserar jag på tok för mycket över annat jag behöver. Tillslut blir det så mycket analyserande att tankarna blockerar varandra. Svaret blir att jag lever i ovisshet men beslutet kan jag inte hitta. Jag läser Elizabeth Gilberts bok Lyckan, kärleken och meningen med livet nu, och tänker att kanske ska jag också ut i världen och finna mig själv. Det vore väl något! Men hur tar man tag i sådant och känns det inte som slöseri när man nästan har en examen i fickan? Återigen återvände jag till begreppet vad nöjd innebär. Kan inte någon undersöka det? Under tiden så drömmer jag mig iväg till en annan verklighet, kanske Narniavärlden där jag befann mig i helgen, och låtsas att jag levde på 1800-talet. Där var ljuset vackert. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0