Mina fotstegs dans!

Nää, tänkte Linnea när hon gick och la sig igår. Det finns en gräns. Jag tänker banne mig leva i mina egna fotspår. Inte dina eller dina. Så idag var en ny ljus dag. Dessutom var det dagen innan morgondagens tenta och då får man naturligt mer energi till att göra massvis av saker. Två viktiga saker hände: jag köpte världens nästfinaste klänning som är glatt blommig (inte prickig!) på en svart bas med en vidd kjol som är viiiiiiiid och som man kan snurra i! Världens just nu finaste klänning är ljussvart med ett vitt snirkligt blommönster, långärmad, fyrkantig urrungning och vidd i kjolen där med, och allt för dyr. Så med klänningen köpte jag mig mycket lycka, men en annan lycka var gratis, tror jag, nämligen museumbesöket. Jag vill verkligen rekommendera utställningen Playlist och främst dess konstljudinstallationer på länsmuseet! Den handlade om utanförskap. Så gå och se och lyssna in traffickingstoryn eller extastjejen. Och kolla in bildserien gjord av en kvinna med israeliskt-amerikanst pass, och hennes resor mellan Israel och Palestina. Berörande och uppfyllande. Imorn är tentan och jag har inte ens hunnit bli nervös för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0