Sista dagen ty imorn kommer ett nytt år.

Om det är nån som har missat det så fyller jag acceptabel ålder imorn. Tydligen är 25 åldern när ens åsikter räknas som vuxna, genomtänkta och övervägda av stor erfarenhet. Så idag är sista chansen att säga barnsliga ting!
Jag fick ett telefonsamtal idag som bevis på att jag inte tänker särskilt strategiskt alltid. Nu har jag bokat en jobbintervju i rena rama vilda västern: Malmö. Annonsen lät intressant men Malmö är inte intressant. Fundering krävs.
En viktig inför 25-notering är att jag imorn kan ställa mig i den adoptionskö som jag har drömt om sen jag var 13 år. 
 
1.Önskar: att mina icke helt genomtänkta spontana funderingar får fortsätta även i nästa kvarts liv.
2.Hoppas: att nästa kvarts liv kommer vara ett lyckligt kvarts liv.
3.Vill: fortsätta att utmana och utvecklas, men inte bli en tant med läppstift i smårynkor runt munnen bara för att tantlivet i övrigt verkar frestande. 
4.Gjorde du något helt nytt i år: Åt bara godis på lördagar och sedan gjorde klackarna entré.   
5.Blev någon av dina vänner föräldrar i år: Min bästa tonårsvän blir mamma om en månad.
6.Kom döden på besök: Ja. Och jag fick bära kistan. Fint.
7.Vilka länder besökte du: Danmark, England, Israel, Palestina, Österrike.
8.Saknar: Ständigt och ofta en trädgård, ett par trebenta stolar och vänner som befinner sig på fel plats. Doften av het torr damm, smaken av nyplockade apelsiner från träden och värmen.   
9.Mest minnesvärda datumet: 6 mars. Tror jag. Då var det den grandiosa 'Årets fest'! Och vilken fest det var sen..! Tack vare den har vi ett par som planerar för bröllop.
10.Största framgång: Jag har gått och blivit ett riktigt läraress.  
11.Största misstaget: Missade kronprinsessans bröllop på plats... för ett scoutläger. Det grämer mig än. kommer gräma mig när jag ligger på min dödsbädd också.   
12.Absurda: Jag och en person skulle lära ut om vänskap och respekt när vi ställer oss frågan 'men hur blir man vänner då?'. Inser att vi inte vet hur man blir vänner om man inte dricker te och äter scones. Absurdt.
13.Bästa köpet:
 Har inte köpt speciellt mycket. Jag är nöjd med mina smyckesinköp. Och min äkta palestinasjal till min bror av en riktig palestinier som kunde förklara alla färgskillnader.  
14.Glädje: Vänner, familj och mitt sommarjobb. Hela sommaren (med något jobbigt undantag) var ren glädje. Våren med. hösten inte lika mycket glädje. Mest ovetande.    
15.Musik: Fembot med Robyn.   
16.Göra mer: Sova och resa.
17.Göra mindre: Tro att hela världen snurrar runt mig. Oroa mig. Plugga!  
18.Gör ständigt: Terapibakar kakor och gott, bröd och smått.   
19.Kärlek: Jag tror något mycket gott väntar.  
20.Hat: Vissa erfarenheter, faktiskt. Snälla ta bort vissa, någon?
21.Bästa bok: Vad fan är kärlek? Bob Hansson. LÄS.
22.Något jag fick: Hushållsmaskin.   
23.Stil: Fick den beskriven häromdagen som tjejig. Klänningar, strumpbyxor, sjalar med själ.  
24.Må bra: När man tar sig för av något som man ror hem mår man bra. 
Lev ett gott nytt modigt år nu. Ta för dig. Stå upp för den du är. Var inte rädd. Våga dröm. Sluta inte drömma. Baka mycket men glöm inte att träna. Du är fin som du är.

Kommentarer
Postat av: Maja

Älskade syster. Skulle flytta till malmö bara för deth här http://www.malmohuskyrka.se/. Men du ska flytta till ÖREBRO ju. Har sett ut massa killar du kan träffa.

2010-11-03 @ 14:05:36
Postat av: Anonym

det finns inte så många tjänster i öret, annars är stan grymt lockande. malmö blir det iaf inte. jag hittade en intervju med de killarna i ett rosengårdskommunitethuskyrka typ, och den ena var han som jag fixade nr åt till dig ju! otacksamma kvinna. jag tar med glädje emot dina grabbar på tex motownfesten!

2010-11-11 @ 23:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0