Heligt i träningsmeckat

Så i Halmstad spenderade jag min helg, och hem kom jag med en viss sötnos till person som skärmsläckare i mobilen. Jag fick bilden på han gratis, för ja, jag röstade i pannkakstårtschlagern. Mycket fjortisvarnng över det. Det är spännande att få bo i ett hem där det bor en konståkerska, en landslagsgymnast och två innebandyspelare, och där alla fyra utbildar sig till personliga tränare. Detta innebar att jag för första gången gick och såg en konståkningstävling.. Vilken kraft det finns i denna konstsport!
Hur som, när man kommer till ett träningsmecka till hem så förväntar man sig att "stolpar" och all världens träningsredskap ska finnas där, men icke! De åt t.o.m pizza och drack öl. De är nästan normala ju, eller nä vänta.. Jag frågade Rebecha hur många gånger hon går och tränar per vecka och hon svarade "jag har en skada nu, så det blir bara 7-9 gånger". Ha! Jag tränar väl två gånger. Eftersom några av dessa pt-studenter även är massörer så fick jag min spända nacke/hals masserad, och en analyserad rygg. Jag har haft huvudvärk sen jag var fjorton år. Varken kiropraktorer, sjuksköterskor, terapeuter, optiker eller ögonläkare har kunnat ge en tillräcklig diagnos, men mina träningskamrater gav mig en trovärdig diagnos som rättfärdigar massage varje månad. Det kommer kosta dyrt men om det tar bort huvudvärken så är det lätt värt det.. (Och det är säkert skönare och billigare än hos en naprapat). Jag är fantastiskt tacksam att jag har vänner som har dörren öppen till sina liv och sina hem. Nu är jag redo att ta mig an min egen stad. Ett tag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0