Gratis är gott

Idag ringlade kön lång på hlk. Allt för ett gratis allergitest. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. När jag kom fram efter en halvtimme tittade den stela, snygga, brunhåriga och mörkbrunögda 35-åriga mannen på mig och frågade med barsk röst: Varför står du här?
Jag: Jag vill veta om jag är allergisk mot något.
Han: Men du har ju kryssat i att du inte är allergisk mot något..?
Jag: Det är bara ett hypotetiskt kryss.
Han: För mig är det ett praktiskt kryss. Allergi är något praktiskt. Om du inte känner av några symtom är du inte allergisk.
Jag har tappat hakan. Här står en man och käftar emot, och jag klarar inte av hierakityper. Fast egentligen tilltalas jag av dem. Men mest vill jag ju bara göra ett gratis allergitest, ta hand om hälsan, kanske få en gratis bulle och kaffe.
Han: Du kan gå ur ledet. Så tjänar vi båda tid på det.
Jag: Jaha.. Okej. (Himla dissman, kunde du inte sagt det tidigare?).
Så där gick mina vänner och fick gratis test, bulle, kaffe och såg ut som narkomaner. Om jag bara hade sagt en litenliten lögn så hade jag också fått det. Fast efter tjuaktigt övervägande tog jag kaffe ändå. Men denna allergi-dissning var bara en i raden av många på min disstisdag. MEN JAG HAR FAKTISKT ÖVERTALAT MÅNGA ATT GE MIG DERAS AUTOGRAF SÅ VI KAN UPPMUNTRA FREDRIK REINFELDT ATT PÅVERKA SINA MINISTERKOLLEGOR POSITIVT ANGÅENDE KLIMATPOLITIKEN PÅ EU-MÖTET SOM ÄR DE NÄRMSTA DAGARNA. Det kan DU också göra på www.diakonia.se


Kommentarer
Postat av: Maja

Meh alltså, om man redan vet att man är allergisk behöver man jö inte ens göra ett test.

2010-03-24 @ 07:54:33
Postat av: Emelie

men ja trodde ju inte att ja va allergisk mot något dom testade men det visade ju sig att ja hade björkallergi iaf. Kann ju va bra å veta så man inte tror sig vara förkyld hela somrarna när de egentligen e allergi :S

2010-03-25 @ 11:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0