Från heltidsjobb till heltidsstudier är skillnaden avgrundsdjuup

Att återgå från att ha jobbat 150% i till att studera på heltid fungerar inte. Heltidsstudier innebär 40%, med hyfsat mycket hemmastudier denna vecka iofs. Igår morse var det skönt att gå upp klockan åtta och ta det lugnt. Idag var det också skönt att ha en lite sovmorgon, men den där välbekanta rastlösheten knackar ändå på. Så imorn jobbar jag på två jobb. Få fredag ett, på lördag ett, på söndag två. På tre olika jobb. I need cash och tillfredställelse. Men det som jag behöver på riktigt är ett riktigt jobb som jag har för att jag är utbildad för det. Läs: Linnea är trött på att plugga och vill vara klar lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0