checka drömmar

Ett tag gnäller man om hur vansinnigt tråkigt det är att plugga. Nästa över hur segt det är att ha vfu. Nu när jag har jobbat merparten denna vecka, och så kommer det att fortsätta i sommar, gnäller jag över hur jobbigt det är att jobba. Jag är behörig till mina jobb för första gången i mitt liv, på riktigt. Frågan blir då: Vad vill jag??
Jo det här vill jag: Jag vill ha ett lärarjobb där jag får betald semester. Jag vill ha en liten stuga eller ett radhus med en litenliten trädgård där jag kan odla rabarber, smultron, tomater, vinbär, rosor och morötter. Dit jag kan åka hem med min egna bil från jobbet för att koppla av krypande i landet eller i den givna hängmattan. Jag vill ha ett ljusgult kök och ett vit-grönt vardagsrum. Inte så himla svårt va? Men tre ganska stora steg från där jag är idag. Då ska jag berätta det bästa för dig. Om ett år kan jag vara där.
Lärarjobb.
Stuga med trädgård.
Bil.
De bara väntar på att bli avcheckade, så att jag kan skaffa mig nya drömmar.

Idag: Visstidsanställd på kortidsfritids och förskola, lägenhet med gul-vitt kök, sommarkort och cykel.
Förresten idag är det Sveriges nationaldag. Fint att jag drar in skattepengar till vår nation då. Dax att åka till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0