Sjukt samhälle

Jag sitter och gapar i chock. Jag kollar på Tyra Banks show där småflickor i åldrarna 9-12 år medverkar för att de inte är nöjda med sina utseenden. De vill använda botox och plastikoperera sig, de har stora näsor, fel hudfärg, ögonfärg, tänder, kinder osv. De säger att ingenting är vackert i deras ansikten. Häromdagen hörde jag på radio att 20 % av alla flickor i den svenska högstadieskolan mår riktigt dåligt. Det är en av fem. Detta är en siffra som ökar hela tiden. Siffran är sjuk, sjuk, sjuk läskig. Hela mitt inre vrider sig i obehag. Vad gör vi åt problemet och vad kan jag göra åt det?? Så mycket självdestruktivitet som formar flickor sjukt tidigt. Och ingen vet var problemet är. Ingen kan peka ut var det brister. Hallå??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0