Brinnande kvinnor - askande män?

Låg på stranden och filosoferade med Lisa medans de andra flickorna solade. Dagens klokheter utgick från Ortberg och min kalender: Det är bara i ditt sinne dina begränsningar finns. Du kan bara älska och bli älskad om du själv tillåter det. Jag gör bara saker som jag inte kan - därför kan jag dem. Det är bara om du ger din tillåtelse att bli förtryckt som du kan bli förtryckt.
Utifrån denna sköna kombo  av omgjorda citat med efterföljande kloka tankar konstaterar vi att vi två är två otroligt modiga, engagerade, ambitiösa och självständiga kvinnor med humor. Väldigt bra personer helt enkelt. Tänk om alla vore som oss..! Sen konstaterade vi att det finns många andra sådana kvinnor runt omkring oss, men sådana män är det mer ont om. Allvarligt. Det fick oss att ifrågasätta vad män egentligen brinner för. Brinner de för något? Har de ambitioner? Engagemang? Ibland suckar man åt sanningshalten i det påståendet.


Kommentarer
Postat av: Ida

fy så hemskt. klart att killar har ambitioner! de ser bara inte ut precis som era skulle jag tro.

2010-07-17 @ 16:43:20
URL: http://harvilektklart.blogg.se/
Postat av: Linnea

jag vet att vissa killar har ambitioner. vissa killar har stora ambitioner. och vissa inga alls. som tjejer alltså. bara det att de killar som har ambitioner som jag gillar inte finns just här, och jag umgås helst med sådana som har sådana ambitioner.

2010-07-18 @ 19:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0