förra bladet

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? ja. Höll du några av dina nyårslöften? nej. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja. Dog någon som stod dig nära? nej. Vilka länder besökte du? Danmark. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? ett kreativt jobb, vara redo för beach-10, utrymme, klassisk köksmöblering, sol, och en vacker man. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 6 november och 12-13 december. Vad var din största framgång 2009? mitt självförtroende tog jättekliv. Jag var duktig fysiskt. Jag var modig själsligt. Största misstaget? jag bakade en tårta till min födelsedagsfest, och behövde förtjocka baily-delen. Det blev misslyckat. Den är fortfarande kvar i min frys. Biblioteksböcker i plural. Felskickade sms. Har du varit sjuk eller skadat dig? förkylningar, samt gammal arbetsskada. Ångrar så att jag inte gjorde en skadeanmälan för fem år sen. Bästa köpet? konsertbiljetter och gotlandsbiljett. Vad spenderade du mest pengar på? mat och hyra. Gjorde någonting dig riktigt glad? javisst! Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? the priests t.ex. ave Maria, och salem al fakirs spår 4. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare! Vad önskar du att du gjort mer? jag önskar att jag hade korrekturläst mina skolarbeten, skrivit mer dikter, tagit mer kort, målat mer, dansat mer, diskat oftare. Vad önskar du att du gjort mindre? mer. Hur tillbringade du julen? isolerad i en stuga i det mörkaste, snöigaste småland med familjen. Där åkte jag skridskor, byggde snökvinna, promenerade, spanade efter vildsvin och åt inte mycket julmat. Blev du kär i år? lite. Favoritprogram på TV? ensam mamma söker var en klassiker i höstas. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? nä, mindre hat finnes faktiskt här. Bästa boken du läste i år? silke och den där andra boken som jag inte minns vad den heter av Barico, men jag fick i alla fall böter på boken. Största musikaliska upptäckten? U2's scen var en musikalisk upptäckt. Jag gillade även Scarlett Johansen samarbetsprojekt med en pojk, regina spector, upptäckte gospelglädje och klassisk musik. Något du önskade dig och fick? läsa bild, ha bra lärare, fler killkompisar. Något du önskade dig men inte fick? ja, politiskt, ekonomiskt, socialt. Årets bästa film(er)? new moon. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? hade heldag i skolan med bild, gick direkt till kören med elin, var lite anti, men så sjöng kören för mig och jag blev glad igen. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ständigt detta problem med att vara en nyfiken människa; gräset verkar alltid grönare på andra sidan. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? klänningar. Vad fick dig att må bra? att vara kreativ, träna, syfte, vänner, och ett fantastiskt skönt täcke. Vilken kändis var du mest sugen på? han "vargmänniskan" i new moon. Vem saknade du? Per. De bästa nya människorna du träffade? Frida, CJ, David, Karin. Caféägaren. Jobbfolk. Scouter. Johan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0