Abstinens

Jag håller på att dö. Vill ha godis NU! Problemet är att jag har godisförbud utom på lördagar och idag är det måndag. Ett dumt ogenomtänkt nyårslöfte som jag kom på bara några timmar innan tolvslaget. Abstinens. Men just för att jag har abstinens måste jag fortsätta med förbudet, då jag misstänker att jag är sockerberoende. Jag har dock vart tvungen att redigera mitt löfte, vilket går eftersom det är ett förhandlingsbart löfte. Löftet gäller numera inte hela året utan bara till midsommar. Efter det får jag utvärdera mina behov. Suck, men snälla GE MIG GODIS NU. Smuggla i mig lite godis. 
Mitt sockerbehov kan hänga ihop med min överväldigande trötthet från helgen. Helgen stavas fredsutbildning, dans med jakob och frida och ja vi gjorde dansgolvet lätt, tjejkväll (filmen Gangs of NY rekommenderas), instormande föräldrar som gjorde en stolrazzia tidigt på söndagmorgonen, och effektivt plugg med ida på kvällen. För att överleva mitt livstempo behöver jag min drog. Socker. Och ännu mer kommer jag behöva min drog i vår.
Idag hade jag sista tekniklektionen, och imorn har jag sista bildlektionen. Det är sorgligt, jag blir ledsen och får ångest av det. Ångesten kommer inför tanken på att jag ska läsa en av de tråkigaste kurserna inom lärarprogrammet i vår, nämligen lärande 2. Den kursen går ut på en sittande okreativ monolog. Paniken kryper inom mig. Jag såg vårens schema nyss. Har känt mig stressad inför att jag ska resa bort till Israel/Palestina i 10 dagar. När jag såg schemat insåg jag att orosstressen var med all rätt. Jag hinner precis göra en tenta innan jag åker, men veckan då jag är borta missar jag mängder av viktiga lektioner. Jag kan bara hoppas och be att jag hamnar i en bra studiegrupp, som förstår att jag inte är en smitare.. och att jag kommer ta igen vad jag missat senare. Kanske kan de låta mig glida med lite. 

Jag känner mig lite som en rökare som kämpar med nikotinet.       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0