fest och årets fest!

Som ni anat har jag haft en riktig skitvecka hitentills. Jag är väl en känslomänniska som gör att jag uppfattar nyanserna av livet extremt väl. Erfarenheterna av livet har dock gett mig en bra och god livsfilosofi och stabilitet som gör att skiten bara håller i sig kort, och sen efter det blir livet tipptopp igen. Jag har sagt det innan; det gäller att omge sig med positiv energi. Men för att ta det säkra före det osäkra och riktigt främja mitt välmående gick jag, kl. 06.45 imorse, på det mest harmoniska pass friskis har att erbjuda, nämligen yoga. Yoga är jobbigt. Inte på det intensiva sättet, utan på det långdragna fokuserade viset. Jag håller nog på att bli biten. Träningsberoendebiten. Inte så att det är kul att gå och träna, men väl där är det skönt och kroppen mår bra av det och vill ha mer.
Så. Skolans principer kanske motarbetar mig. Men det finns för mycket bra ting i livet för att gräva ner sig för det. Dessutom kan jag inte gräva ner mig. Efter många krissamtal till mamma säger hon det som jag vet 
-du klarar det, du är duktig, du klarar det. -jag vill inte klara det. jag vet att jag klarar det, men jag vill inte vara en person som alltid klarar av allt. det är jobbigt. -jag vet att det är jobbigt, men det är en talang du har. -jag vet. 
Så jag klarar av allt. Så länge jag vill så klarar jag allt. Och tro mig, det är mycket som jag har klarat av i livet, ting som jag inte ville klara av. Skulle vara så mycket skönare att bara få lägga sig ner på marken och ge upp. Men så är alltså inte jag funtad. Så. Livet fortsätter sin fina gång.
Sin finfina gång.
I eftermiddag har jag planerat Årets Fest tillsammans med två av arrangörerna. Äntligen är Festen i rullning! Dess värre tror jag att de flesta av er inte blir bjudna..! Så kan det gå. 
Ni som kan tänkas bli bjudna får allt se till att ge ett direkt svar, för jag har bara en handfull inbjudningar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0