Allt är inte vackert Andy, men detta är!

Idag hade jag sista bildlektionen.
Dör jag av det? svar ja.
Brister mitt hjärta av det? svar ja.
Om någon har Karlssons klister så kan ju du komma hit och laga det. Ack. Klas. Skapande. Praktiskt. Vill ha. Vill inte ha sittande teoretisk monolog. Kommer få.
Vi hade redovisningar idag. Utav 20 studenter så hade 7 stycken valt att att fördjupa sina kunskaper om herr Calle Larsson i sina konstböcker. Mycket trist. Jag förstår inte tjusningen i hans bildspråk, men nu kan jag åtminstonde allt om det. Högst ofrivilligt. 3 hade om Andy Warhol (eller Andrew Warhola som jag vet att han egentligen hette). Tycker verkligen att hans Monroe-screentryck är oinspirerande.
Då är det desto roligare och trevligare med Alphenso Mucha. Bildspråket är fortfarande modernt och tilltalande, fullt av konstraster. Och förresten vem gillar inte propaganda- eller reklamaffischer?
  

Sen har vi ju min favorit nämligen feministkonstnären Barbara Kruger, som jag även redovisade om idag. Här kommer tre av mina favoritmotiv. Hon är bäst!
  

Och sen har  vi såklart min stora inspiration Vermeer van Delft som fick mig att börja måla och tycka om konst. Kolla in ljuset! 

Kommentarer
Postat av: Maja

Cool feministkonst! Jag vill ha..! Gillar också ljuset i Vermeer.

2010-01-20 @ 10:52:23
URL: http://ljud.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0