Shalom

Imorse när jag skulle gå hemifrån för sista gången på ett tag så låg det en DN på hallmattan. Vilken kass tajming! Den har jag väntat på sen nyår, och först idag bestämmer den sig för att komma. Efter denna inledning på dagen har jag suttit hela dagen på tema-föreläsningar, då olika organisationer kom och berättade om hur de förbättrade världen. Först ut var Diakonia, och hallå, jag gillar Diakonia. Kanske för att jag är med i aktivistgruppen här i Jönköping och för att de har en bra agenda. Sen kom massvis av tråkiga organisationer, vilket gjorde mig än mer tankspridd och uttråkad. Så då blev jag sen till den fjärde föreläsningen, vilket visade sig vara en urusel idé för där inne var Rädda Barnen..! Jag tror jag satt och stirrade ut han som pratade. Alternativt satt jag och dregglade på bordet. Jag måste nog börja engagera mig där. I alla fall om det innebär att man riskerar att stöta på söta honom. Naturligtvis tappade jag helt målföret så inte kunde jag ställa någon intressant fråga heller. Målföret plus ett inre upproriskt jag som inte vet vart det ska ta vägen, är en rätt kaotisk massa. Ja, hela jag var rätt kaotisk när jag slängde runt på väskor och jackor och alla resgrejer. Nu vet iaf alla där att jag ska åka iväg på en urgrym fredsutbildning och dessutom gjorde jag grymma entréer till samtliga föreläsningar. Med dessa ord tar jag farväl och hälsar shalom!

Kommentarer
Postat av: Maja

Men får du Elle då? Och hur har det gått med ryggsäcken? Det kan du berätta är du kommer hem igen. Puss.

2010-02-11 @ 22:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0