Husmorslek

Det var värst vilken ledig dag detta var! Jag är inte van vid det. Så jag fick ett vindsryck och ett städryck. Sen fick jag ett matryck, bakryck och ett bartenderryck. Nu tror jag att jag funnit ett av dryckesalternativen till lördagens 'Årets fest'. Simpelt värre men ack vad god..! Synd att den enda jag har att supa under bordet är mig själv. När jag lekte bartender i fredags kunde jag i alla fall supa Sara under bordet! Den här helgen får mig att ifrågasätta hur gammal jag är egentligen, för jag har inte bara blandat drinkar, utan även bakat bröd och kakor - i plural. Addera att jag har betalat nästan 400 kronor för att höra Jonas Gardell, och man borde nog fundera på om jag verkligen är född -85. Det värsta är att i mitt husmorslekande kan jag komma på mig att bara känna genuin lycka. Men varför inte? En av mina lärdomar efter min Israel/Palestina-resa handlar just om detta. Jag gör för mycket, hur ska man då hinna njuta? Jag måste ge mig ledig tid, för det är då som livet hinner beröra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0