Väntan på osug

Det. Suger. Att. Bli. Besviken. Det är dan före dan och jag borde va på strålande humör, det finns så många bra ting att se framemot. Men jag känner mig lite överkörd av en truck, känslomässigt. Om det beror på att jag har kommit ut ur uppsatsbubblan, att jag inte fick ett jobb som jag verkligen vill ha, eller att det är julsmällan som kommer låter jag vara osagt. Men det suger och det spelar ingen roll hur många fina ord som sägs när trucken kör över dig. Det är nu i juletid som glädjen ska va på topp.
Ringde nyss till mitt vårjobb (och om någon undrar så är det på en förskola, 10 minuter bort med buss), och okej, personalen verkar mysig. Ringde sen hem till min familj och undrade när sjutton vi ska fara iväg till nybo. De är sena, som vanligt. Om någon har problem med att jag ofta är sen, så kan jag skylla min uppväxt för detta. Så nu ska jag packa ner datorn, och sen planerar jag att börja städa lägenheten och vattna blommorna. Sen kanske familjen kommer och sen är det jul; God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0