Vem är du när grannen förpestar kvällen?

Jag haaaaaaatar mina grannars himla skitvårsommarfester. Från april till september. Tidigttidigt till sentsent. Minst två kvällar per vecka. Ute på deras balkong snett nedanför min lägenhet. Jag får ryck. Jag dör. På riktigt. Jag tror de har vänt högtalarna inåt väggen dessutom, för basen och rytmen slår i väggarna och gör att min lägenhet och jag vibrerar. De ska dööö. Aaah! 

Medans jag i en hyfsat behärskad iriitation inväntar Sara så kommer nu en Vilken typ är du-övning. Sådant som jag tycker är intressant. 

När du
1. Lär dig v) Läser du helst själv, vill se diagram, bilder a) föredrar muntliga instruktioner, föreläsningar och diskussioner k) praktiska erfarenheter, deltagande, projekt och rollspel
2. Talar v) talar komprimerat, ogillar att lyssna för länge a) tycker om att lyssna, men är otålig att själv få prata k) överväger dina ord, gestikulerar mycket och uttrycksfullt. 
3. Läser v) gillar beskrivningar, stannar upp för att "se" a) föredrar dialoger, "hör" hur prsonerna uttrycker sig k) vill helst läsa böcker med mycket action. 
4. Stavar v) försöker att se orden a) uttalar orden högt eller tyst k) skriver ner orden och känner efter om det känns rätt.
5. Får tillbaka ett prov v) läser igenom och noterar felen a) frågar "Vad är fel här?" k) knycklar ihop papperet.
6. Koncentrerad dig v) blir lätt distraherad av rörelse och oordning a) störs av ljud k) distraheras av rörelser. 
7. Slappnar av v) ser på tv, läser, leker a) lyssnar på radio, skivor och musicerar k) vill röra på sig eller spela spel. 
8. Glömmer v) glömmer namn men kommer ihåg ansikten a) kommer ihåg namn men glömme ansikten k) kommer ihåg vad man gjort. 
9. Är arg v) blir tyst och sjuder invärtes a) får verbala utbrott k) rusar iväg, hackar tänder, knyter nävarna. 
10. Skapar affärskontakter v) vill ha ett direkt personligt möte a) föredrar telefonkontakter k) samtalar och gör andra saker samtidigt. 
11. Uppskattar någon v) skriver ned lovorden a) uttrycker dig högt k) ger dem en klapp på ryggen. 
12. Försöker förstå dig på någon v) ser på deras ansiktsuttryck a) lyssr till deras röster k) ser på deras kroppsrörelser. 
13. När du är inaktiv v) ser dig omkring och fokuserar på detaljer a) talar med dig själv eller till andra k) rör dig, känner dig nervös, irriterad och otålig. 

Räkna ihop om du har mest v/a/k. Denna är din dominanta kanal.
Flest v=visuell stil
Flest a=auditiv stil
Flest k=kinestetisk stil
  
(Jag trodde jag skulle bli v, men jag är ett överlägset k. Jag försöker behärska mig att inte skrika ut genom fönstret till idiotgrannarna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0