Fnissiga beslut

När jag öppnade min mail idag fanns ett mail från min favoritklädaffär som jag har trackat det senaste året. Affärens personalansvarige(!) rekommenderade mig att söka jobb i deras affär som ska öppna nångång framöver. Hahaha, mycket roande! Jag har inte ens på något sätt antytt att jag vill arbeta för dem. Jag är ju färdig lärare om typ ett halvår.. Men naturligtvis ska jag söka! Ibland när jag inte vill jobba som lärare vill jag ju arbeta med kläder eller annan konstart. I övrigt går jag och väntar på sommarjobbsbesked, missade ett 'dolt samtal' idag, usch. Det gör mig nervös att gå och invänta sommarens dom. Fy-fy-fy-fy. Det känns som om dessa dagar är avgörande, många beslut ska tas. Var ska jag jobba i sommar? Vill jag ens jobba i sommar? Vad ska uppsatsen jag (och cissi) skriver i höst handla om? Vill jag forska en termin extra för att utforska mina favoritämnen ytterligare? Borde jag gå och och samtala/bolla med favoritläraren? Var ska jag bada i sommar? Vad vill jag ha för livsförändring? Hur gör jag förändringen? Vem åker ut ur top model ikväll? Avgörande beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0