Slut på helgen, äntligen?

Jag gillar inte schenkers leveranser. Jag har suttit och väntat på en sms-avi sen den nittonde, men det har inte kommit någon. Så nu tänkte jag skicka ett klago-mail och då står det att de skickade den aviseringen den tjugoåttonde, och det är inte sant och jag blir arg. Tänk om Linneas tobak fått för sig att skicka tillbaka mina böcker och så står jag där och får ta skiten fast jag inte har gjort något. Fast de har inte heller gjort något men det är ju det som är problemet. Så imorn ska jag bli en hänsynslös Linnea som tror att hon kan få ut böckerna genom att beskriva problemet, annars får jag väl ringa schenker och det vill jag Inte. Dumma schenker. Lita inte på dem.

Jag hade verkligen behövt vila ut denna helg, det har vart väldigt intensiva veckor sen skolan började. Vem hinner andas? Jag längtar tills nästa sommars lugn. Men det har å andra sidan vart en väldigt trevlig helg fast jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort. Jag minns... många vänner. Några väldigt nya och andra relativt nya. Trevliga middagar, fikan, bio med bollywood-tema. Sen nånstans bland resten av lösa minnen minns jag en secondhand runda där en vacker mat-våg inhandlades, sen införskaffades gympadojor som ska användas på friskis där jag har köpt träningskort, och sen köptes blommor! Blommor är det som gör mig lugn, att arrangera små hörnor av blommor och kronbladens olika färger och material är fantastiskt. Jag kommer bli en blommig tant. Men jag är stressad.
Jag gillar inte att jag, trots att jag är så rikt välsignad, saknar något och jag vet inte vad det är. Det är då jag får för mig att jag ska flytta ut till landet, där jag kan få måla golv vita eller betsa dem riktigt mörka. Sen ska jag ha massa pelargonier. Och p1 ska gå på hög nivå och jag ska inte vara rädd för mörkret. En köksoffa vill jag ha och en hängmatta och massa rabarber. Och trevliga grannar dit man kan gå och dricka ett glas rött. Eventuellt får jag skaffa mig en katt som sällskap, men det är mycket trevligare med en man.
Det är så här, genom att drömma mig bort, som jag blir lugn.
Och ändå är jag mycket tacksam för det liv jag har.

Imorn är det måndag och jag har en pärs till vecka framför mig, upptagen samtliga kvällar med två hajker som knorr varav jag ska planera en. Skulle kunna sova i några dygn nu. Be för mig snälla.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0