Estetfåglar

"Det är bara för att vi är esteter. Vi esteter är som fåglar. Vi måste flyga vidare trots att vi kanske är jättenöjda där vi är. Vi måste flyga vidare fastän vägen till nästa ställe kommer vara jobbig. Men om vi inte flyger vidare så kommer vi vara som fåglarna som kraschar i bilfönster, eller undulaterna som kvittrar ledsamt instängda i buren. Det vill vi inte. I fåglarnas medvetande existerar vetskapen om att nästa boplats bara kan bli bättre. Estetfåglarna har en förmåga att göra allt till det bättre, och de klarar allt."
-Håååkan tröstande till en uppgiven, sjuk och trött jag

Kommentarer
Postat av: Hanne

Men så äntligen någon som uttrycker mina känslor i ord. Vad skönt. Och det är nog inget estet drag, ty estet kan jag ju inte kalla mig men ändå, det här är jag!

2009-09-17 @ 23:26:21
URL: http://ingetknussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0