The wedding planner

Igår fick jag höra något som aldrig slagit mig tidigare, nämligen att jag borde bli festplanerare. Jag är idag helt fascinerad av den tanken. Det är kreativt yrke, festligt med massa, aldrig samma, människor. Det som talar emot denna karriär är min "icke" erfarenhet av större evangemang. Fast det värsta argumentet är ändå att jag har sett vad det innebär att vara egen företagare på nära håll, och det är därför inte helt lockande. Men grejen är att jag kommer på tusen festidéer varje vecka! Jag älskar att planera. Jag ser detaljer, färger, ställe, sysselsättning, tema, folk.. Problemen är att jag inte kan ha alla de festerna själv, så jag väljer ut den bästa för mitt humör och syfte, och snartsnart kan det komma ut en inbjudan till nästa fest. Fast det är nog lite för tidigt att skicka ut den nu. Några veckor till får minsann gå. Om jag fick tummen ur så skulle jag börja extraknäcka som festplanerare redan nu, för tänk vad många människor omkring mig som gifter sig..! Åh bröllopsplanerare.. Ja... Jag skulle nog passa utmärkt som festplanerare. Fast det, det är bara en tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0