Det finns en årstid då jag kikar i bibeln mer: Hösten

Det där med nöjdhet är märkligt. Det där med glädje är märkligt. Det där med alla möjligheter är märkligt. Det där med frihetskänsla är märkligt. Det där med längtan är märkligt. 
Det här med skam är märkligt. Det här med uttråkan är märkligt. Det här med trötthet är märkligt. Det här med ångest är märkligt. Det här med saknad är märkligt.
Då är det bra med solarier, mammor, feel-good-filmer, födelsedagar i november, motion, te, filt, saker att se fram emot, jobb, ljus, vitaminer, apelsiner, och ja blommor. Men allra helst skulle jag vilja försvinna i en kokong och gå i ide, och sova mig igenom hösten varm och lugn. Men det är inte helt fel att bygga sig en filtkoja i soffan och begrava sig framför program som top model, one tree hill, ensam mamma söker, greys anatomy eller hollywoodfruar. Inte fel alls egentligen.  
Och tills vidare hänvisar jag till www.ingetknussel.blogg.se inlägg om två världar och fördomar. Intressant läsning, fast Hanne, jag vet fortfarande inte vad jag tänker och tycker om det. Det är väl så det ska vara.


Kommentarer
Postat av: Hanne

Det är så det ska vara! Och tycka kan man göra om det mesta och egentligen tycker jag väl mer än det som står men då skulle det bli så mycket att läsa...

2009-10-11 @ 22:47:27
URL: http://ingetknussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0