Äntligen statlig generositet

Första förberedda chocken: 550 spänn för tandläkarbesök på 20 minuter.
Andra chocken: tandläkarbesöket kostar 640 spänn. Långsam panik inom mig.
Tredje chocken: ska du betala med kort? Det blir 40 kronor. Hehe okeej om du säger det så..

Kan ni tänka er! Staten sponsrar oss under 30 år med 600 kronor i tandläkarbidrag per år. Det är ju helt underbart! Fast mycket märkligt. De kan sponsra vårat välbefinnande och, egentliga, i-lands-lyxproblem, då anledningen till att det faktiskt blir problem med tänderna beror på att vår kultur tillåter oss att utsätta dem för dåligtheter som koffein och socker. Men att slänga in några miljarder till skolorna, där det finns faktiska problem, det kan de inte. Skolorna behöver pengar, det är där vi formar framtiden. Läraryrket tillhör de svåraste yrkena man kan ha idag. Tänk på det ni! Kan uppmuntra er redan nu att INTE rösta på fp nästa år. Det finns ingen lärare som tycker om deras skolpolitik. Men inte borde jag sitta här och klaga över staten och statens prioriteringar när de räddat min oktoberbudget.

Kommentarer
Postat av: Maja

"Fick" du bara pengarna sådär? Du var inte tvungen att fylla i något formulär? Jag funderar också på att bege mig till en tandläkare.

2009-10-17 @ 13:50:44
URL: http://ljud.wordpress.com
Postat av: Linnea

Tandläkarna har gått hightech så de har all bidragskoll i datorerna. Man får tom anmäla sig i en dator.. så det är fritt fram att gå till tandisarna.

2009-10-18 @ 22:37:19
Postat av: Hanne

Betyder det här alltså att man kanske vågar visa sig hos tandläkaren? Är du säker på att det här gäller alla, jämt? Även mig?

2009-10-18 @ 23:21:10
URL: http://ingetknussel.blogg.se/
Postat av: Linnea

T.o.m. dig Hanne!=)

2009-10-18 @ 23:45:06
Postat av: kajsa

det är 300 per år som gäller, inte 600. troligtvis utnyttjades det inte förra året i ditt fall.

men det är nice, allt för att unga ska gå till tandläkaren i förebyggande syfte. :P



(och ja, såhär blir man när man har en mamma i branshen. haha)

2009-10-19 @ 11:41:20
URL: http://barakajsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0