Sista timmen av tjugotre

Tjugotreårsresumé:
Idag är sista dygnet av mitt tjugotredje år. Det känns alltid konstigt att fylla år när ingen kommer och väcker en på födelsedagsmorgonen, med frukost på sängen! Jag kommer istället, förhoppningsvis, vakna av min mobil klockan sju. Förhoppningsvis eftersom jag har glömt min mobilladdare i Göteborg, vilket jag naturligtvis inte kunde ha gjort en lämpligare vecka.. Om någon nu skulle vilja få tag på mig denna vecka, så är det säkraste kortet att ringa på min hemtelefon. Det känns även konstigt att inte bli firad med paket. Jag är barnsligt förtjust i paket, födelsedagar, kalas och sånt.. Men jag blev firad igår av min familj! Fick både paket och önskemat då. Är det ingen som är nyfiken på mina presenter? Jo, jag fick matberedare (som innehåller visp!), knivslipare, en kokbok med vackra bilder, ett a3-ritblock, och pengar till ett träningskort. Lite lagom vuxna presenter som var perfekta. Men allvarligt, jag har bildredovisning imorn, och det är i n g e n där som vet, vad jag vet, att jag fyller år imorn, lite deppigt faktiskt. Inte kan jag ha på mobilen konstant heller. Men jag tänkte avsluta dagen och året i en härligt positiv anda. Jag har alltid viljat kunnat göra en årsresumé här på bloggen, men vem har tid eller ork att tänka efter för sånt? Så det där med en positiv anda blir slutkontentan av tjugotreårsresumén. Livet bli roligare och enklare ju positivare man är. Detta års erfarenhet! Och idag är jag extraglad för jag har fått träffa eller prata med många av de för mig viktigaste personerna i jönnet.

Tjugofyraårshypotes:
Jag hoppas på ett välsignat tjugofjärde år!
 
Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0