nyss och nu

Nyss:
-jag har fått spotify.
-ätit tomtegröt med kanel för andra gången den här säsongen. Första gången var på en grötfest i oktober.
-pratat med ovanligt många tjuriga tygtanter.
-faktiskt haft lektion, där alla som dök upp fick en stjärna i kanten. Visste du att tv:n ger bild genom att elektronmagneten sköter elektronkanonen som skjuter ut elektroner på fosfor"korvar" innehållande rör med rgb(rödgrönblå)-fält? Det finns 1 200 000 fosfor däri och elektronerna ska springa 25 gånger per linje på en sekund. Genom att elektronerna inte träffar en del av fosforns rgb ger den inte ifrån sig en färg. På så vis kan bilden ge ifrån sig olika färger.
Nu:
-lyssnar jag på män som sjunger gregoriansk opera och inkasserar därmed många vuxenpoäng, samt sitter med min designuppgift med en kreativitet som flödar/osar. 
-och så funderar jag på när man kan börja baka lussekatter.  


Kommentarer
Postat av: Maja

Well then, här får du en playlist i så fall... http://open.spotify.com/user/majakarin/playlist/2kz4ZSK8FbiWyqMnKH2gOh

2009-11-13 @ 18:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0