Fredag

Det var en gång en man som var ute och fiskade. Han kastade ut näten och trodde sig kunna få napp, men se, det var ovanligt smarta fiskar i vattnet. Eller var fiskarna bara ovanligt korkade, naiva, dumma och osäkra? Ville de inte bli fångade? Rensade? Slog frihetssimmandet att ligga kokt på någons tallrik?



Jag var på biomaraton i nattas, då det var premiär av new moon. Jake var het och gjorde hela filmen, som inte var lika bra som den första. Det märktes att det var en majoritet av kvinnor (i fjortisåldern fast i alla åldrar) där inne, för i varje scen där edward eller hunken jake dök upp så lät det "aah! åh! mums! wohoo!". Det var så pass extremt att jag och carro satt och gömde oss i våra sovsäckar. Det var väl det jag misstänkte. Jag FICK nytta av min sovsäck. Så kom jag hem, la mig framåt tre, gick upp vid sju, cyklade till reningsverket på studiebesök, lyssnade oaktivt på en man som jag inte minns vad han heter, hade intressanta samtal emellanåt, och snart, ikväll, är det dax för ytterligare en fredsprojektträff. Imorn med. Förstå att det snart bara är 10 veckor kvar innan jag åker! Galet! Men jag börjar tröttna på projektfolket, då det alltid blir så trevligt och hyfsat djupa samtal när vi träffas. Fast det är väl egenligen inget problem det. Heller. Det finns så mycket som inte är problem, som man gör till problem.


Ååååååh. Dumma fisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0