Jag har inte bara en plan..!

Mörkerplanen ser ut som så här: Jag ska smida massa planer - för andra! Att smida för andra är den bästa plan av planerna. Då kan jag stå och titta på luriskt i bakgrunden. Om jag var du skulle jag känna mig glad över att ha en sån vän som jag, som helt plötsligt och oväntat kan ha arrangerat en plan för dig och du går rakt i fällan. Lite kul ska man väl ändå få ha?!
Plan 1) planerade min redovisning på ett så pass underhållande sätt för min klass att min lärare brast ut i "Du borde bli säljare!" 2) hemlig plan inkl. ytterligare två planer. Jag väntar dock på klartecken och blir frustrerad på att klartecken inte kommer, snabbare 3) körplan 4) scoutplan 5) hemlig plan 6) knytkalasplan 7) Guds plan. Dessutom har jag ju faktiskt lte planer för mig själv. Typ Israel/Palestina. Igår var det föräldramöte för fredsprojektet. Jag har inte vart på föräldramöte på fem år, så det var intressant. Pappa är en mästare på att snacka och hitta gemensamma nämnare, mamma på att tala med en inlevelse som gör henne själv rörd, själv är jag en blandning. Åhåhå..! Men den närmsta planen består i att gå till mina bästaste grannar. Jag är så nöjd med att ha dem nära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0