364 dagar kvar tills nästa födelsedag

Vilken dag?
Alex dag!! Det skiljer typ 6 timmar på oss. Så dessa dagar är alltid präglade av nostalgi. Vissa band går inte att bryta. Så tror jag. Oavsett vad. 
Idag? 
På hans dag gick jag upp för sent, och känner mig därför opepp. Ska träna afro om två timmar, och har tappat lusten totalt.
Fint? 
Rosor med blomsterbud. 
Kör som sjung ja må hon leva fint. 
De många gratulationer som kom. Spontant och ospontant. Fast eller hur blir man sur när vissa personer missar ens födelsedag? Vissas gratulationer är värda mer naturligt.
Bild?
Det gör mig alltid lycklig. Igår var det redovisning av bildanalyser. Jag kan i n t e förstå folk som inte förbereder sig inför sånt -om de är sådana som behöver det. Jag kan i n t e förstå folks ointelligens eller brist på engagemang. Man skulle nog kunna säga att det var tre som förde samtalen igår, nämligen jag, emilia och klas..! Om jag inte får högsta betyg denna kurs så vet jag inte vem som kan få det.
Jobb?
Jag var inne på ams hemsida och kollade jobb. Där fanns ett jobb på en ateljéskola, som textillärare. Men på den skolan fanns även en bildlärare. Det jobbet vill jag ha. Jag räknar med att det jobbet ska bli ledigt om typ ett år. Till mig. Hej Stockholm. När jag tänker på att jag annars kan få jobba på en skola som kväver ner all kreativitet kvävs jag. Sen väntar jag på ett samtal från Habo som vill ge mig ett jobb. Typ.
Bibel?
Fick en aha-ahaa-upplevelse. Hos var och en framträde Anden så att den blir till nytta. Den ene får genom Anden gåvan att meddela vishet, den andra kan med samma Andes hjälp meddela kunskap. En får tron genom Anden, en annan genom samma Ande gåvan att bota, en annan får kraft att göra under. En får förmågan att tala profetiskt, en annan att skilja mellan olika andar. En kan tala olika slags tungotal, en annan kan tolka tungotal. Allt detta åstadkommer en och samma Ande genom att fördela sina gåvor på var och en så som den själv vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0