Tid att tänka

I sjuktider hinner man fundera äckligt mycket. Igår var det inget vidare att ha massa funderingar i huvudet och jag blev totalt sänkt. Tack och lov för vänner. Som vid ett magiskt streck på kvällen hade plötsligt de vänner som jag uppenbarligen behövde, tid för mig. Efter många utfall om att livet är orättvist, killar borde skjutas, och om det meningslösa med att ens anstränga sig tog jag till det vanliga knepet att hitta på en ny fly(k)ttplan. Då sa en vän något väldigt klokt nämligen att jag flyttar ju med mig själv oavsett var jag är. Så idag jag har försökt filosofera över livet. Dagens flyttlass går till New York. Nä, jag är väldigt inne på landet nu. Försöker tänka långsiktigt var jag kan tänka mig att bo och jobba sen. Därför planerar jag att byta praktikort. Vilken stad vinner i valet mellan ulricehamn och värnamo? 

Varför säger man att det "bara är en förkylning", när man ska beskriva hur sjuk man är? För det är liksom förbjudet att kalla en förkylning för sjukdom. En sjukdom är mycket större än så. Men jag är deffinitivt sjuk! Det är inte bara en förkylningsbakterie som orsaker lite snor. Jag har ont på de flesta ställen i min kropp, och om det inte gör ont så gör kroppen något annat för att besvära mig. Addera min rastlöshet som egentligen inte ska finnas, eftersom det borde vara ett friskhetstecken och jag ser verkligen inte slutet på min förkylning. Det måste skippas rättvisa i förkylningarnas namn!

I förkylningstider så fyller man ut tiden med serier. Jag är inne på femte säsongen av satc.. jag börjar tröttna på innehållet! Men pga av den har jag börjat prata engelska för mig själv omedvetet. Så engelska, norska och danska är de språk som gäller hemma hos mig nu. Huja vad internationellt. 

En annan vän har sagt en handfull gånger sen i fredags att jag är konstig.. Konstig?? Är det ett positivt eller negativt ord? Som tjej tänker jag att det är negativt. När en tjej som säger det till en annan tjej är det absolut negativt. Men hur blir det när en kille säger det till en tjej?? Vad betyder det ordet? Som adjektiv? Sånt där kan man i förkylningens hetta haka upp sig på.

Nu ska jag ta bort kastrullen som faktiskt innehåller vatten från plattan innan något liknande det igår hände. Bara några klickklick från let´s start a fire.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0