Bara tre veckor till..

Så frågade jag henne vad nomativ är och hon spänner ögonen dödande i mig och säger "det gick vi igenom igår". Hennes blick tystade mig. Vilken tur att alla vet vad ett nomativ är efter den blicken. Hjääääälp?! Inte har man en chans att skriva ner hennes powerpointer heller för det går bara "swisch!" och så är de förbi.  
Tror nog att ett av mina mest brukade ord just nu är grammatikskit. Grammatikpaniken bubblar under ytan. Paniken griper dock inte tag i mig för jag tänker att jag har två eller tre äss i fickan. Ett stavas majasamtal och ett annat ida. Det tredje är lite mer akademiskt olagligt nämligen att skicka min syster att göra min tenta; Maja, om du färgar håret brunt så är det inga problem (om du undviker mina klasskamrater och lärare). Vad sägs? 
Denna delkurs är så otroooligt oinspirerande.
Jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst om denna grammatikskit men problemet är att jag är arbetsskadad. Men jag kan inte diagnosera mig med droger emot. De hade behövts. Såg ett tv-program med en mamma som testade massa droger. Hon satt i en undersökningsstol och fnissade okontrollerat. Hur skönt vore inte det. Hur välkommet vore inte det.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0