Sol!

Så. Efter regnet kom faktiskt solen!

Konsertern med David Åhlén som jag förutsåg vara hemsk visade sig vara vacker och intim (fast säg inte det till min syster!). Gillade verkligen blandningen av konst och musik. Jag kommer att ha koll på galleri Bergström i fortsättningen. Undra om de behöver mig? 

Hela helgen har jag flytt upp till min familj. Mat, soffa, och som det flockdjur jag är så trivs jag bra i tystnaden av att vara bland många andra men inte behöva prata men kunna prata om det är så. Jag glömde så bort mig att jag glömde bort andra. Sen köpte mamma mig två(!!) klänningar och jag längtar efter alla tillfällen då jag kan använda dem. Den ena prickig (jag vet att min garderob består av många prickiga klänningar men den här var lila och annorlunda de andra och billig), den andra gammaldags underbart blå med vidd i kjolen i bästa marilyn monroe-anda. Den hade jag på gudstjänsten idag. Gick för omväxlingen till Immanuelkyrkan. Jag tröttnar på Fjällstugans alla studenter och oöppenhet, och därför är det bra att gå till andra kyrkor så jag kan få perspektiv på min egen församling. Gudstjänsten var seeeg men sällskapen var topp, sannerligen! Jag träffade min förra handledare karin från hovslättskolan där. Hon vill att jag kommer och besöker dem. Jag vill besöka! Sen gick vi ett gött gäng på 20 och bowlade och det var mycket roligt. Därför är jag glad nu. Det är väl för märkligt att jag får plats, ges plats och tillåts ta plats där trots att jag kommer från fiendekyrkan, när jag i min fiendekyrka ibland bara får ta plats för att jag måste för den ges inte gratis. Men en glädjande nyhet från mitt fjällis är den hemliga återkomsten av BASTÅS!! Jag blev genuint lycklig. Jag ska ge honom en kram när han återkommer i april och han ska vara där i mer än ett år. Skönt. Bra. 
Det är nog dax att gå på gudstjänst i Fjällis snart. Har inte vart det på en månad. Det känns konstigt. Upplever för många måsten med kyrkan. För mycket scout. Jag ska fö hålla tal på scoutgudstjänsten (har väl tagit på mig för mycket ansvar -igen). För mycket tråk-ur. Tillslut vill man inte ens gå på gudstjänsterna som jag behöver för att må bra. Då blir det inte sundt med gudstjänstnekandet. Mina ifrågasättande av varför jag ens skulle vilja gå kan jag bara härleda till djävulen, om han nu finns. Så tror jag.
Men som vanligt vinner det goda. Jag är laddad för en ny vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0