Spänningsmoment

Det MÅSTE hända något spännande snart!
Pallar inte social isolering. Eller som ia sa: Gud skapade inte eva åt adam utan en tanke. Oavsett om man väljer att tro på den skapelseteorin eller inte så fattar jag tanken. Vi är sociala varelser. Jag känner tanken långt inne i min sjäääl och tanken skriker släpp ut mig. Så. Alltså. Om jag inte blir frisk som en nötkäna denna vecka kommer någon få stryk. I alla filmer så tvärvänder livet. Och på något vis, trots milsvis av besvikelser, tror jag att livet kan funka så bara man är öppensinnad. Så denna vecka ska jag vara öppen för allt och alla. Nåväl, för nästan allt och alla.

Men ibland funderar jag på om det bara är jag som är hemmablind. Fartblind. Oavsett blindhet saknas spänningsmomenten. Sen kan man ju fundera på vad spänning innebär. Eller sluta fundera.


Kommentarer
Postat av: Maja

Absolut. Människor är gemenskapsvarelser. Du borde flytta in ett kollektiv, det finns flera i Jönköping. Jag vet för jag var här http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165767

2009-03-29 @ 19:58:10
Postat av: Linnea

hm. det är väl inte riktigt en sektliknande kommunitet jag söker. Bara gemenskapen. Att ngn kommer in och frågar mår du bra dag? ska jag gå å handla ngt åt dig? vill du ta en promenad nu? ska vi begrava oss framför tvn tillsammans? äta middag tillsammans. vara tysta i olika rum fast i samma lght. sådana saker. fast på sätt och vis är det skönt att bo själv. fast inte lika trevligt. men du får hemskt gärna flytta in i en kristen kommunitet. vore intressant att ha en insider-spion-källa.

2009-03-30 @ 10:45:27
Postat av: Maja

Sekt. Hmpf. Hoppas du inte menar allvar. Här finns ett exempel på ett väl fungerande kollektiv dalakollektivet.blogspot.com.

2009-03-31 @ 19:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0