Samtal

Det finns två olika samtalstyper.
1) Den som pratar och pratar och pratar och aldrig slutar prata. Engagerad, högljudd och drar paraeller till andra erfarenheter. För att samtala med en sån här person krävs det mod att höja rösten och tycka att mitt är minst lika viktigt som det du tjatar om.
2) Den som låter den andra prata till punkt och respekterar den andras samtalsämne, och räknar med att bli behandlad likadant. Skjuter in några hm, mhm, jaså? för att visa på deltagande. För att samtala med en sån här person krävs mod för orden kan plötsligt ta slut.

Välkommen till min värld där vi analyserar relationer och samtalen. Innan samtalen var det kroppsspråket som analyserades. Det är ganska intressant i min värld. Snart är de enda samtalen som försiggår de i min hjärna. Hatar att avveckla mitt sociala liv pga lite bakterier. Speciellt delen då detta sker i förebyggade syfte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0