Slutet på ledig

Imorn slutar officiellt mitt lov då jag börjar jobba -på riktigt. Nog för att jag har tjuvfuskat med ledigheten genom att sälja kläder, jobba på fritids och att gå bredvid på årets sommarjobb. Men imorn är det alltså slut med en hyfsat utvilad moi. Jag kommer vara ett skadat barn. Även om jag inte har vart helt avslappnad, som man tydligen skall vara, på semestern så har jag ändå njutit i fulla drag av ledigheten. Jag behövde den, ja mycket mer än jag tror. Om du undrar vart jag har gömt mig de senaste två-tre veckorna är svaret Smålands skogar. De regerar tydligen! Fast idag närmade jag mig större vatten då jag lekte turist i Gränna. Kanske en slags förberedelse inför augustis hav. Det är faktiskt ledsamt att tänka på att jag är uppbunden i fem veckor framåt, varav de flesta helger. Dock denna helg så jobbar jag inte natt vilket gör det möjligt att gå på fest! Och för den som undrar, så har jag fått en inbjudan till fjällstugepersonen som jag var så arg på förra veckan. Så kanske är hans fest värd att gå på nu ändå..!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0