Sakna inte det du inte har, utan glädjs åt det du har

Två helt olika sorters jobb sysslar jag med. Ena dagen är jag på mitt sommarjobb på ett gruppboende för handikappade och andra dagen säljer jag kläder. Det är mycket roligare att sälja kläder! Kläder, mode, former, arkitektur, konst, design är sådana ting som får mig att brinna lite mer. Intressen som känns väldigt förutsägbara och tråkiga i dagens värld. Jag brukar inte ifrågasätta mitt närmsta yrkesval, men just nu är jag i en period då jag allvarligt funderar på mitt val. Vill jag inte hellre in i den andra ytligt sett mer kreativa världen? Jo det vill jag. Sen undrar jag vad sjutton jag gör i vården i sommar -igen. För att bearbeta dessa tankar brukar jag ibland få för mig att bokhyllan behöver en ansiktslyftning. Jag har dock känt mig väldigt nöjd med det iaf senaste halvårets bokordning med böcker efter färg. Men nu är det allt för många andra som har det likadant så jag måste faktiskt ändra. Tänkte möjligtvis ändra till efter nyans eller till det gamla hederliga A-Ö. Jag kanske skulle flytta på några hyllor också..? 

Kommentarer
Postat av: Maja

Jaha, häromdagen skrev jag ett blogginlägg som handlade om sommararbete och att placera böcker efter färg. Himla tjyv.

2009-06-10 @ 17:01:46
URL: http://ljud.wordpress.com
Postat av: kajsa

jobb som jobb. iallafall just nu.

2009-06-10 @ 22:31:28
URL: http://barakajsa.wordpress.com
Postat av: Linnea

maja, det stämmer att ditt bok/färg-inlägg blev droppen som fick bägaren att svämma över, men sen kom jag på att den bokordningen är såå -08 att jag måste ändra ändå=) valde a-ö-varianten.

kajsa, jag är tacksam över att jag har jobb! inte minst för alla de pengar jag kommer tjäna, och för att denna jobb-erfarenhet även berikar mitt cv. dit, men inte längre, sträcker sig jobbglädjen=)

2009-06-11 @ 16:00:09
Postat av: Maja

A-Ö varianten är så... förra veckan.

2009-06-12 @ 12:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0