Hipp mö hippa

Är grejen att de ska vara roliga?  Enligt mig ska möhippor inte bara vara roliga, de ska vara något utöver det vanligt roliga! Något som man kan tänka tillbaka på, road och kanske med en lätt genans. Inte ska man minnas tydliga samtal om arbetslöshet, skola eller bostadsort. Sen ska man vara ute sent och strunta i klockan. För möhippar gör man förhoppningsvis bara en gång per person. Jag längtar tills min syster (eller några ytterst extremtnära vänner) gifter sig för då kommer jag vilja engagera mig. Och då.. då smäller det!
Något som smäller rejält kl.15 idag är tennisfinal i franska öppna!! Söderling i final mot Federer. Otippat och efterlängtat. Jag tippar på en tennisboom efter detta. Tur att vissa av oss redan "kan" spela tennis då..! Kan jag tacka min pappa för. Jag ska åka upp och kolla finalen med honom. Har var så rolig igår. Han ringde vid ett-tiden, strax innan möhippan och sa "Linnea! Du kan visst kolla på fotbollsmatchen, den går kl.20 på kvällen. Då hinner du ju hem från möhippan!!"..
En iaktagelse från gårdagens möhippa var att utav 12 personen var alla utom 2 gifta (65%) eller upptagna (20%). Och medelåldern låg på 24 år. Kul. Är inte de ungt? Jag tycker i alla fall det. Fast det var ju frikyrkofolk.  

Kommentarer
Postat av: Syster

På min möhippa ska vi köra Laserdome.

Bara.

2009-06-07 @ 18:33:45
URL: http://ljud.wordpress.com
Postat av: Anonym

du får engagera dig för min möhippa någon gång en bra bit in i framtiden. hehe!





grymt med laserdome, maja! =)

2009-06-07 @ 22:56:50
Postat av: kajsa

kajsa... ovan inlägg skrivet av kajsa...

2009-06-07 @ 22:57:46
URL: http://barakajsa.wordpress.com
Postat av: Linnea

era gör jag med glädje!! varav den ena känns mer aktuell än den andra. fast å andra sidan vet vi hur det funkar i frikyrkovärlden, noll ena dagen - allt nästa (speciellt med tanke på dina planer för i höst maja, haha!).

2009-06-09 @ 11:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0