Mental förberedelse inför scoutläger

Den närmsta veckan ska jag på scoutläger. Och det kommer bli underbart! Jag räknar med att lägga grunden för en schysst brun kropp då eftersom solen ska lysa konstant! Det kommer vara varmt, lite svalkande vindar, och en klarblå himmel. Det kommer vara en trevlig och levnadsglad stämning över hela området, och mina scouter kommer med glädje bygga upp både kök och tält. De kommer även göra frukost vareviga morgon utan gnäll. Ledarna tar även de sitt ansvar. I luften kommer det dofta frihet och rök, och alla kommer gå runt och vara lite lagom lortiga med stora leenden. Mina ledarkollegor kommer vara underhållande och andra ledare kommer vara det med. Projekten kommer vara givande och roliga (jag menar bygga risflottar och utvinna vatten och solenergi, lätt ett vinnande koncept). Spårningen kommer gå till historien som den roligaste genom tiderna. Lägerbålen kommer genomsyras av en äkta scoutkänsla, med mycket rop och sång, sketcher och lekar. Mina scouter kommer göra en hejdundrans succé med "Mamma jag är skadad, ring ambulansen". Fem dagar av sol, värme, eld, rök, storkök.

Kontenta: Detta läger med miljötema, ute vid Nässjö, kommer bli så bra att man inte vill åka därifrån. Jag längtar. Jag vill längta.     

Kommentarer
Postat av: Hanne

Haha, klart det är så det blir! Hur skulle det annars bli. Jag vill också längta och jag vill tro, nu tror jag lite mer än förut. ;)

2009-06-12 @ 18:25:58
URL: http://ingetknussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0