Ny epitet

Homosexuella heterosexuella? Denna nya epitet fick jag höra om i fredags, och sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på ordens innebörd. Om en tjej är homo hetero så kallas hon bisexuell, eller? Men om det är en kille som kallas homo hetero då är han inte bisexuell utan.. vadå? Modemedveten? En snäll kille?
Behövs verkligen den epiteten? Jag är inne på samma tema som pridefestivalen har i år "Den heterosexuella normen". Alla, oavsett epitet, har svårt att passa in i den normen om man inte är en "kvinnokvinna" eller "machoman". Varför inte bara acceptera att vi är olika och att man får se ut och vara vad man vill? Då slipper vi stänga in oss i givna trygga fack eller leta efter nya fack där vi kan passa in i. För i ärlighetens namn så är det väldigt tröttsamt med nya epitet hela tiden. Låt mig bara vara jag.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0