Stolthet

Fillpu ringde här om dagen och krävde att jag skulle utnyttja mina kristna kontakter, eftersom campingarna i Visby har fått för sig att sätta 25-årsgräns under medeltidsveckan. Jobbigt på alla sätt och vis. Men nu känner jag mig stolt både över mig och mina kristna bröder och systrar i Visby! Jag (inte helt alena) har fixat ett rum i Visby. Billigt, centralt, inomhus och sådär... bra liksom! Från och med nu ska jag inte vara rädd att utnyttja folk, för folk är nog egentligen hjälpsamma av naturen. Detta är min lärdom denna vecka.

Jag var även stolt i morse då jag lyckades mata en av mina vårdtagare med våld. Jippie hej, vilken låg nivå min stolthet kommer falla till.. Min arbetsplats är en riktigt skvallerplats! Det är det roliga. Det tråkiga är att det är sååå långtråkigt. Idag satt jag och dagdrömde om vad jag ska ha på mig på festen imorn om jag orkar gå. De lockande ledorden är: Snygg, kulturell, mörk, solig entré, solhumör och en mysig present. Tänker inte komma på några olockande ledord som får mig att inte vilja gå.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0