Vissa har tur och i år är det min tur.

Nytt år. Vem vill inte då göra en resumé av förra året? Det gör ju alla viktiga människor i vårat samhälle (eller de som tror sig vara viktiga). 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Köpte ett par löparbyxor. Hör ihop med planerat nyårslöfte för år 2009.   
Höll du några av dina nyårslöften? I nyårshysterin brukar man inte komma på något.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Mjo.
Dog någon som stod dig nära? Nej.
Vilka länder besökte du? Danmark en blåsig dag.
Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Åh längtar efter mycket, typ en skola som tillåter ett liv jämte studierna. 
Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 24 maj.
Vad var din största framgång 2008? "Min" största framgång är en församling som jag känner mig hemma i.
Största misstaget? Tips: Ta aldrig med en väska med mycket innehåll till en privatfest, göm den inte under massa jackor, lita inte på människor.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Tappat rösten några gånger. Traditionell Linnea-förkylning alltså.
Bästa köpet? Lägenhet.
Vad spenderade du mest pengar på? Möbler och studielitteratur.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Inflyttningsfesten och provocerande vänner.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Årets låt är Are we human or are we dancer, eller någon av coldplays! Annars är det stor risk för någon veronica maggio-låt, tingtinglåten "my name is...", duffy, amanda jensen eller han den där mraz-gitarr-pojken(??). Betyder inte att de låtarna är bra.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Tröttare.
Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, pluggat mer strukturerat, gett mig hän.
Vad önskar du att du gjort mindre? Velat.
Hur tillbringade du julen? Med familjen på Nybo.  
Blev du kär i år? Blixten slog inte ner pangbom iaf.  
Favoritprogram på TV? Guds hus! Top model! Haha! 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Hatkärlek och ren avsky finnes här.
Bästa boken du läste i år? Anna Gavaldas, åh hennes böcker är så bra!
Största musikaliska upptäckten? Hmm. Hm. Eftersom årets låt är med the Killers så måste de nämnas antar jag.
Något du önskade dig och fick? Lägenhet.
Något du önskade dig men inte fick? Ett annat sommarjobb, ekonomisk oberoende och ett modigare hjärta.
Årets bästa film(er)? Tillsammans är man mindre ensam, och såklart den där med sara.. wildhogs? (Twilight).
Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Pluggade och var på scout.  
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Äh.. ja!
Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Diggas. Klänningväxande garderob.
Vad fick dig att må bra? Nödsamtal till mamma. Ansvar. Vissa vänner. Eva-kören.
Vilken kändis var du mest sugen på? Jag är lik frodo och harry potter. Så ingen av dem iaf. Logiken är hög.
Vem saknade du? Rummet intill mitt gamla. Längtan är stor efter mycket och många.
De bästa nya människorna du träffade? Åh det måste vara hurt-emmisarna. Alla elever och handledare. Lennart och Eje. Skojiga scouter.  

Eftersom jag bara har fem bildmappar på denna dator (och säkert inte fler på den andra då jag saknar en kamera) så får dessa kort representera förra året och början av detta.   

  
Kära nyårsfamiljer. Denna gång även med silverfirande.

Ett hem. Två hem. Tre hem.

Fina scout. Oftast. 

Parafras som innebar hysteri.

Fester = mycket Disk! Synd att jag inte fick timlön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0